Soittojärjestelmä kehittämään myyntiä

Pohditko, voiko soittojärjestelmä auttaa onnistumaan myyntitapaamisen sopimisessa? Soittojärjestelmät ovat tärkeä työkalu B2B-myyntihenkilöille, jotka haluavat tehostaa kontaktointityötään ja saada enemmän kauppaa. Se, että soittojärjestelmä toimii vielä täysin mobiilissa helpottaa esimerkiksi asiantuntijamyyjien työtä merkittävästi. Myyntiedustajat voivat tehdä puheluita suoraan älypuhelimistaan. Tämä tehostaa heidän työtään ja he voivat olla tehokkaita mistä päin maailmaa tahansa. Kuten myyjien kuuluukin, he ovat liikkuvia ja joustavia mobiilisoittojärjestelmän avulla.

Soittojärjestelmien edut

Yksi suurimmista puhelinsoittojärjestelmien eduista B2B-myynnissä on kyky automatisoida rutiininomaiset tehtävät. Automaattisen puhelulokin, puhelunseurannan ja puhelunpriorisoinnin ominaisuuksien avulla myyntiedustajat voivat keskittyä siihen, mitä he tekevät parhaiten: myymään.

Esimerkiksi algoritmi, joka priorisoi puheluita puheluhistorian perusteella, voi auttaa myyntiedustajia ottamaan yhteyttä lupaavimpiin liideihin ensin. Tämä voi olla valtava aikansäästö, sillä se poistaa tarpeen, että edustajat järjestävät yhteystietonsa manuaalisesti ja päättävät, kenelle seuraavaksi soittaa.

Toinen puhelinsoittojärjestelmien etu B2B-myynnissä on kyky henkilökohtaistaa myyntipuhe. Kun sovellus kerää tietoa omasta asiakasrekisteristä ja näyttää samalla esimerkiksi muistiinpanot, jokaisen puhelun laatu nousee merkittävästi. Edistyneiden analytiikka- ja raportointiominaisuuksien avulla myyntiedustajat voivat saada tietoa siitä, mikä toimii ja mikä ei. He voivat käyttää tätä tietoa räätälöidäkseen lähestymistapansa ja lisätä mahdollisuuksiaan tehdä kauppa. Myyntiedustajat voivat myös käyttää tietoa, jonka he saavat puheluista, kohdentaa markkinointikampanjansa tarkasti ja tehdä keskustelusta entistä tehokkaamman.

Myynnin johdon näkökulmasta soittojärjestelmät ovat omiaan kehittämään koko yrityksen myyntiprosessia ja ennen kaikkea yksittäisen myyjän työskentelyä. Soittojärjestelmän avulla voi vertailla myyjien kontaktointityötä ja tuloksia toisiinsa. Tästähän johtamisessa on kyse; autetaan ihmisiä onnistumaan myyntityössä. Esimerkiksi asiakkaat usein pyytävät myyntipuheluissa olemaan yhteydessä sähköpostilla. Kokeneet myyjät tietävät, että tämä on helpoin tapa päästä myyjästä eroon. Analytiikan avulla voi esimerkiksi selvittää, kuinka moni päätyy laittamaan sähköpostilla asiakkaalle lisätietoa sen sijaan, että sopisivat suoraan tapaamisen. Jos haluat ylipäätään parantaa myyntipuhetta puhelimessa, kannattaa katsoa tämä video:

Tämän lisäksi joillain soittojärjestelmillä, kuten Luuri.ai, on mahdollisuus ajoittaa seuraavia soittoja jokaisen puhelun jälkeen. Valitettavasti kaikki puhelut eivät päädy tapaamisen sopimiseen tai kauppaan. Automaattiset jatkopuhelut auttavat pitämään keskustelun liidien kanssa käynnissä. Tämä lisää aina mahdollisuuksia kaupan tekemiseen. Itse asiassa tutkimukset osoittavat, että 80 % kaikista kaupoista vaatii vähintään viisi jatkopuhelua asiakkaiden kanssa. Todellisuudessa siis asiantuntijamyynti on todellista kuulumisten kysymistä, mutta tämä lisää mahdollisuutta kaupan tekemiseen merkittävästi.

Parhaat edut soittojärjestelmästä saa, kun sen linkittää CRM-järjestelmään. CRM-järjestelmät ovat asiakkuudenhallintajärjestelmiä, joiden avulla voidaan hallita koko yrityksen myyntityötä; asiakasrekisteriä, myyntiputkea, tarjouskantaa, nykyasiakkaita, tukipyyntöjä ja lähes kaikkea muutakin myyntiin liittyvää. Soittojärjestelmät auttavat tehostamaan itse kontaktointia, jotta asiakkaat saadaan tavoitettua mahdollisimman tehokkaasti. Soittojärjestelmät vievät tietoa automaattisesti CRM-järjestelmiin, jotta myyjän ei tarvitse käyttää aikaa turhaan.

Lisähyödyt soittojärjestelmistä

Soittojärjestelmien avulla voidaan nostaa myös myyntityön motivaatiota pellillistämisellä. Usein soittojärjestelmät ovat tarkoitettu ns. kovaan työhön, jota kukaan ei tee kovin mielellään. Soittaminen on itse asiassa tutkimusten mukaan vähiten pidetty vaihe myyntityössä. Siksi esimerkiksi pelillistämisen elementit, kuten leaderboardit ja palkinnot voivat olla tehokas työkalu parantaa myyntiprosessia ja tehdä siitä viihdyttävämpää ja motivoivampaa myyjille. Se voi kannustaa ottamaan enemmän myyntipuheluita ja saavuttamaan myyntitavoitteensa. Monissa organisaatioissa myyntibonuksia voidaan myös sitoa osaksi pelillistämistä.

Yhteenvetona voidaan todeta, että soittojärjestelmät voivat olla pelinmuuttaja B2B-myyntiedustajille. Soittojärjestelmät auttavat heitä tehostamaan yhteydenottojaan asiakkaisiin, henkilökohtaistamaan myyntipuheluita ja tekemään enemmän kauppoja. Oikean puhelinsoittojärjestelmän valitseminen on tärkeää, sillä se pitää huolehtia yrityksesi tarpeista ja auttaa lisäämään tuottavuutta, myyntiä ja asiakastyytyväisyyttä.

Samankaltaiset artikkelit