Soittojärjestelmä kehittämään myyntiä

Pohditko, voiko soittojärjestelmä auttaa onnistumaan myyntitapaamisen sopimisessa? Soittojärjestelmät ovat tärkeä työkalu B2B-myyntihenkilöille, jotka haluavat tehostaa kontaktointityötään ja saada enemmän kauppaa. Se, että soittojärjestelmä toimii vielä täysin mobiilissa helpottaa esimerkiksi asiantuntijamyyjien työtä merkittävästi. Myyntiedustajat voivat tehdä puheluita suoraan älypuhelimistaan. Tämä tehostaa heidän työtään ja he voivat olla tehokkaita mistä päin maailmaa tahansa. Kuten myyjien kuuluukin, he ovat liikkuvia ja joustavia mobiilisoittojärjestelmän avulla.

Soittojärjestelmien edut

Yksi suurimmista puhelinsoittojärjestelmien eduista B2B-myynnissä on kyky automatisoida rutiininomaiset tehtävät. Automaattisen puhelulokin, puhelunseurannan ja puhelunpriorisoinnin ominaisuuksien avulla myyntiedustajat voivat keskittyä siihen, mitä he tekevät parhaiten: myymään.

Esimerkiksi algoritmi, joka priorisoi puheluita puheluhistorian perusteella, voi auttaa myyntiedustajia ottamaan yhteyttä lupaavimpiin liideihin ensin. Tämä voi olla valtava aikansäästö, sillä se poistaa tarpeen, että edustajat järjestävät yhteystietonsa manuaalisesti ja päättävät, kenelle seuraavaksi soittaa.

Toinen puhelinsoittojärjestelmien etu B2B-myynnissä on kyky henkilökohtaistaa myyntipuhe. Kun sovellus kerää tietoa omasta asiakasrekisteristä ja näyttää samalla esimerkiksi muistiinpanot, jokaisen puhelun laatu nousee merkittävästi. Edistyneiden analytiikka- ja raportointiominaisuuksien avulla myyntiedustajat voivat saada tietoa siitä, mikä toimii ja mikä ei. He voivat käyttää tätä tietoa räätälöidäkseen lähestymistapansa ja lisätä mahdollisuuksiaan tehdä kauppa. Myyntiedustajat voivat myös käyttää tietoa, jonka he saavat puheluista, kohdentaa markkinointikampanjansa tarkasti ja tehdä keskustelusta entistä tehokkaamman.

Myynnin johdon näkökulmasta soittojärjestelmät ovat omiaan kehittämään koko yrityksen myyntiprosessia ja ennen kaikkea yksittäisen myyjän työskentelyä. Soittojärjestelmän avulla voi vertailla myyjien kontaktointityötä ja tuloksia toisiinsa. Tästähän johtamisessa on kyse; autetaan ihmisiä onnistumaan myyntityössä. Esimerkiksi asiakkaat usein pyytävät myyntipuheluissa olemaan yhteydessä sähköpostilla. Kokeneet myyjät tietävät, että tämä on helpoin tapa päästä myyjästä eroon. Analytiikan avulla voi esimerkiksi selvittää, kuinka moni päätyy laittamaan sähköpostilla asiakkaalle lisätietoa sen sijaan, että sopisivat suoraan tapaamisen. Jos haluat ylipäätään parantaa myyntipuhetta puhelimessa, kannattaa katsoa tämä video:

Tämän lisäksi joillain soittojärjestelmillä, kuten Luuri.ai, on mahdollisuus ajoittaa seuraavia soittoja jokaisen puhelun jälkeen. Valitettavasti kaikki puhelut eivät päädy tapaamisen sopimiseen tai kauppaan. Automaattiset jatkopuhelut auttavat pitämään keskustelun liidien kanssa käynnissä. Tämä lisää aina mahdollisuuksia kaupan tekemiseen. Itse asiassa tutkimukset osoittavat, että 80 % kaikista kaupoista vaatii vähintään viisi jatkopuhelua asiakkaiden kanssa. Todellisuudessa siis asiantuntijamyynti on todellista kuulumisten kysymistä, mutta tämä lisää mahdollisuutta kaupan tekemiseen merkittävästi.

Parhaat edut soittojärjestelmästä saa, kun sen linkittää CRM-järjestelmään. CRM-järjestelmät ovat asiakkuudenhallintajärjestelmiä, joiden avulla voidaan hallita koko yrityksen myyntityötä; asiakasrekisteriä, myyntiputkea, tarjouskantaa, nykyasiakkaita, tukipyyntöjä ja lähes kaikkea muutakin myyntiin liittyvää. Soittojärjestelmät auttavat tehostamaan itse kontaktointia, jotta asiakkaat saadaan tavoitettua mahdollisimman tehokkaasti. Soittojärjestelmät vievät tietoa automaattisesti CRM-järjestelmiin, jotta myyjän ei tarvitse käyttää aikaa turhaan.

Lisähyödyt soittojärjestelmistä

Soittojärjestelmien avulla voidaan nostaa myös myyntityön motivaatiota pellillistämisellä. Usein soittojärjestelmät ovat tarkoitettu ns. kovaan työhön, jota kukaan ei tee kovin mielellään. Soittaminen on itse asiassa tutkimusten mukaan vähiten pidetty vaihe myyntityössä. Siksi esimerkiksi pelillistämisen elementit, kuten leaderboardit ja palkinnot voivat olla tehokas työkalu parantaa myyntiprosessia ja tehdä siitä viihdyttävämpää ja motivoivampaa myyjille. Se voi kannustaa ottamaan enemmän myyntipuheluita ja saavuttamaan myyntitavoitteensa. Monissa organisaatioissa myyntibonuksia voidaan myös sitoa osaksi pelillistämistä.

Yhteenvetona voidaan todeta, että soittojärjestelmät voivat olla pelinmuuttaja B2B-myyntiedustajille. Soittojärjestelmät auttavat heitä tehostamaan yhteydenottojaan asiakkaisiin, henkilökohtaistamaan myyntipuheluita ja tekemään enemmän kauppoja. Oikean puhelinsoittojärjestelmän valitseminen on tärkeää, sillä se pitää huolehtia yrityksesi tarpeista ja auttaa lisäämään tuottavuutta, myyntiä ja asiakastyytyväisyyttä.

Samankaltaiset artikkelit

  • Kokonaisvaltainen hyvinvointi korostuu nykyajassa

    Jos vielä jokunen vuosi sitten hyvinvoinnin kohdalla painotettiin vanhaa mantraa ”eat, sleep, train, repeat”, nykyään sen tilalle on tullut paljon laajempi näkökulma, kokonaisvaltainen hyvinvointi. Ja hyvä näin, sillä ihminen ei ole kone, vaan ajatteleva, tunteva ja toimiva sosiaalinen olento, jonka hyvinvointi ei nojaudu pelkästään ravintoon, liikkumiseen ja uneen. Onko kokonaisvaltainen hyvinvointityö huuhaata ja hörhöilyä? Kokonaisvaltainen…

  • Verotus Espanjassa – Mitä siitä on tärkeää tietää?

    Espanjaan muutto tuo mukanaan monia jännittäviä asioita, mutta myös uusia velvollisuuksia. Yksi niistä on perehtyminen verotukseen espanjassa. Tämä artikkeli antaa kattavan yleiskatsauksen espanjalaiseen verojärjestelmään ja kertoo tärkeimmistä veroista, joita Espanjan asukkaiden on otettava huomioon. Espanjan tulovero (IRPF) Espanjan pääasiallinen henkilöverotyyppi on tulovero (Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas, IRPF). Sitä sovelletaan kaikkeen Espanjassa…

  • Mitä on franchising?

    Franchising on liiketoimintamalli, jossa yrittäjä (franchisingottaja) ostaa luvan käyttää jo olemassa olevaa yrityksen (franchisingantajan) brändiä ja liiketoimintamallia. Franchising-antaja tarjoaa franchisingottajalle valmiin konseptin, jonka avulla franchisingottaja voi aloittaa oman liiketoimintansa. Franchisingketju voi olla esimerkiksi ravintolaketju, hotelliketju, kahvilaketju, hoiva-alan ketju tai vaatekauppaketju. Franchising-ottajan tulee noudattaa tarkasti franchising-antajan antamia ohjeita ja toimintatapoja. Franchising-antaja tarjoaa myös koulutusta, markkinointitukea ja…

  • Australian matkalla on valinnanvaraa jokaiselle

    Australian matka sopii monille erilaisille matkailijoille, ja sen sisältö voi riippua henkilön mieltymyksistä, kiinnostuksen kohteista ja matkustustavoista. Australia on valtava maa, ja matka kannattaa suunnitella sen mukaan, mitä matkailija haluaa kokea siellä. Australian matkat tarjoaa monipuolisia elämyksiä, ja se sopii erityisen hyvin niille, jotka ovat kiinnostuneita monipuolisista maisemista, eläimistöstä, seikkailuista ja kulttuurista. Olemme koonneet tähän…

  • Hautaustoimisto Helsinki: Hautausjärjestelyt ovat tärkeää työtä

    Hautaustoimisto järjestää hautajaiset puolestasi Hautaustoimiston Helsingissä tuottamat palvelut ovat tärkeä osa yhteiskuntaa, ja ne tarjoavat usein korvaamatonta tukea ja apua perheille surun ja menetyksen hetkissä. Hautaustoimistojen tehtävänä on yleensä auttaa omaisia järjestämään rakastetun ihmisen hautajaiset hoitamalla kaikki tarvittavat käytännön järjestelyt ja olemalla lohtuna ja tukena sureville läheisille. Tässä artikkelissa tarkastellaan hautaustoimiston palveluja yksityiskohtaisemmin ja pohditaan…