Pirjon Pakari – Brändikirja

Lähileipomon mielikuvan kohentamista palvelumuotoilun menetelmin

Pirjon Pakari on vuonna 1985 perustettu lähileipomo, jossa leivotaan käsin uunituoretta ja perinteikästä leipää puhtaista kotimaisista raaka-aineista.

Saimme toimeksiannon Pirjon Pakarin brändimielikuvan kohentamisesta. Tavoitteenamme oli kehittää Pirjon Pakarin välittämää mielikuvaa palvelevan lähileopomon suuntaiseksi, jossa korostuisi yrityksen sisällä vallitseva hyvä yhteishenki ja hyvin pitkälle käsityönä tehty lähileipä.

Toteutimme yhdessä FT Marjo Kamilan kanssa palvelumuotoilun menetelmiä ja Tulevaisuusverstas-työkalua hyödyntäen Pirjon Pakarille brändikäsikirjan. Projekti rahoitettiin osittain TEKESin Innovaatiosetelillä.

Brändikirjan yhteyteen toteutettiin myös mainosvideo ”Leivän tie”, joka kiteyttää Pirjon Pakarin brändikirjan tarinan.

Suunnittelimme asiakkaalle kolme henkilöstölle suunnattua workshoppia, joista saatu aineisto analysoitiin sisällönanalyysina ja se fasilitoitiin johtoryhmälle palvelumuotoilun menetelmin. Workshop-aineiston pohjalta suunnittelimme brändikäsikirjan sisällön (tekstit, kuvituksen ja valokuvat) ja toteutimme asiakkaan ilmeen mukaisen brändikäsikirjan.

Brändikirjan yhteyteen toteutettiin myös mainosvideo ”Leivän tie”, joka kiteyttää Pirjon Pakarin brändikirjan tarinan.

  • Tehdyt työt: Palvelumuotoilu, Kuvaussuunnittelu, Brändikirja
  • Yhteistyökumppanit: Tuukka Kiviranta (valokuvaus ja editointi)
    FT Marjo Kamila (palvelumuotoilu)