Annala

Moderni visuaalinen ilme, ainutlaatuinen tuoteluettelo ja uudistettu verkkokauppa sisustuskankaita valmistavalle 100-vuotiaalle Annalan kutomolle 

Annala on 100-vuotias kotimainen yritys, joka valmistaa suomalaiseen sisustusmakuun sopivia verhoilu- ja sisustuskankaita. Yritykseen tehtiin sukupolvenvaihdos ja samalla kangasmallistoon tuotiin uusia moderneja tuulahduksia. Koettiin, että nyt oli myös aika uudistaa yrityksen ilmettä ja tapaa esitellä asiakkaille tuotetarjontaa. Ilmeestä toivottiin modernia skandinaavista, jossa silti on aistittavissa 100–vuotiaan kutomon perinteet. 

Lähdimme uudistamaan yrityksen logoa ja visuaalista ilmettä ja loimme raikkaan, tyylikkään sekä pelkistetyn ilmeen. Suuressa roolissa ilmeuudistuksessa oli valokuvilla, jotka loivat kankaille omanlaisen tunnelman ja identiteetin. Lisäksi kaikki yli 600 kangasta kuvattiin. Tämä vaati huippuasiantuntemusta, jotta kankaiden värit, tekstuuri ja kuosit saatiin välitettyä asiakkaille useassa eri mediassa.

Uusi ilme ja valokuvat päivittyivät uuteen verkkokauppaan, josta tehtiin helppokäyttöinen ja kankaatkin pääsivät oikeuksiinsa. Annalassa haluttiin myös kokeilla kalliiden kangasmallien sijaan toteuttaa tuoteluettelo, jossa kankaat ovat niin hyvin esitelty, että luettelo toimii todellisen kangasmallin vaihtoehtona. 

Lopputuloksena oli tyylikäs ilme, teknisesti edistyksellinen verkkokauppa sekä myyntiäedistävä  helppokäyttöinen tuoteluettelo.

  • Tehdyt työt: Logo, Ilme, Graafinen ohjeisto, Perusyritysgrafiikka, Verkkosivut, Verkkokauppa, Esitteet, Valokuvaus, Kuvaussuunnittelu
  • Yhteistyökumppanit: Katja Lösönen (valokuvaus ja editointi)
    Mikko Lehtimäki (valokuvaus ja editointi)